تبیین حماسه فاطمی در مکتب سردار سلیمانی نیازمند جهاد تبیینی است
تبيين حماسه فاطمي در مکتب سردار سليماني نيازمند جهاد تبييني است
نماینده ولی فقیه در شهرستان نقده؛

تبیین حماسه فاطمی در مکتب سردار سلیمانی نیازمند جهاد تبیینی است

حجت‌الاسلام ابراهيمي با اشاره اهميت ترويج سبک زندگي فاطمي اظهار کرد: اساسا سيره و سنت حضرت فاطمه (س) در تمام ابعاد زندگي الگو است و امروز تبيين حماسه فاطمي در مکتب سردار سليماني به جهاد تبييني نياز دارد.
شناسه خبر : 34161 تاریخ انتشار : ۱۶ دی ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۶:۱۱

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما)آذربایجان غربی: حجت الاسلام «محمود ابراهیمی»، نماینده ولی فقیه و امام جمعه شهرستان نقده در نشست هم اندیشی با مدیران کانون های فرهنگی هنری مساجد این شهرستان که در دفتر امام جمعه برگزار شد، طی سخنانی ضمن گرامیداشت ایام فاطمیه اظهار کرد: سردار سلیمانی پایه گذار مکتب فاطمی بود. 

نماینده ولی فقیه در شهرستان نقده افزود: حماسه ۹ دی، نماد عزت، استقلال و بصیرت مردمی است، نماد حضور عاشورایی مردم حماسه ساز و ولایت‌مدار ایران اسلامی بوده و نقطه عطفی در تاریخ انقلاب و برگ زرین دیگری در افتخارات مرد و زن ایرانی به حساب می‌آید. در این روز انقلاب دیگری بر علیه فتنه جویان و فتنه‌گران اتفاق افتاد . 

 

وی گفت: راه شهید سلیمانی پایان نیافتنی است و باید مکتب سلیمانی و راه آن شهید فرصتی جهت تحکیم ارزش‌های دینی و اسلامی در مساجد باشد که در این راستا اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد باید از این ظرفیت‌ها استفاده کنند. 

 

امام جمعه نقده تصریح کرد: حاج قاسم یکی از بزرگ مردانی است که در سایه مکتب امام راحل و رهبر انقلاب رشد کردند، به بلوغ رسیدند؛ آن شهید از نظر ظاهری و معنوی و علمی، فرزند مسجد  و بچه مسجدی بود. بنیانگذار بازسازی عتبات بود که این نشات گرفته از روحیه مسجدی وی بود. او با شهادتش نشان داد راهی که به همراهی یارانش در سراسر جهان از سالها پیش آغاز کرده اند، ادامه خواهد داشت. چرا که او بی تردید پایه گذار مکتب مقاومت است. 

 

وی افزود: فضایل حضرت زهرا (س)، یکی پس از دیگری زوایایی از شخصیت آن حضرت را به ما نشان می دهد؛ حضرت زهرا (س) سر منشا تمام خیرات و برکات است، چرا که کوثر است، چشمه کوثر در مسائل فرهنگی، اجتماعی، علمی و سیره و سنت فاطمه زهرا (س) در تمام ابعاد زندگی الگوی ماست.

حجت الاسلام ابراهیمی با اشاره به حدیث( قسم النارو الجنة) و تبیین حماسه فاطمی در مکتب سردار سلیمانی گفت: حاج قاسم سلیمانی فرزند معنوی حضرت زهرا سلام الله و تربیت یافته مکتب فاطمه بود. به فاطمه فاطمه گفته شد چرا که دوستان خود را جدا می کند و کسانی که در مکتب فاطمی تلاش کردند در قیامت آنها را روانه بهشت می‌کنن؛ پس در این عالم همه سر سفره، چشمه کوثر حضرت زهرا (س) نشسته ایم و در عالم دیگر هم از این چشمه سیراب خواهیم شد. 

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: وظیفه کانون‌های مساجد این است که در ایجاد نشاط، باورهای دینی و امیدآفرینی تلاش کنند که این مهم محقق نمی شود مگر آنکه (جهاد تبیینی) داشته باشیم و با توجه به توصیه رهبر انقلاب درباره اهمیت مسئله تبیین و وظیفه جوانان و نوجوانان که به معنای واقعی کلمه میوه  ملت‌ و امید آینده ی این کشور هستند عمل کنیم. در این بین هر کدام از این جوانان به عنوان یک وظیفه، مثل یک چراغ و نوری پیرامون خود را روشن کنند، مردم را آگاه سازند و امید ایجاد کنند. 

 

بر پایه این گزارش در ادامه این دیدار«حجت الاسلام بیگی» ضمن تسلیت به مناسبت شهادت حضرت زهرا (س) و دومین سالگرد سردار دلها شهید حاج قاسم سلیمانی، در جمع مدیران کانون شهرستان نقده، اظهار داشت: کانون های مساجد ظرفیت خفته نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است، تا در برهه‌های حساس فرهنگی نظام آماده سازی شود. 


 مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان، آذربایجان غربی گفت: بنا به فرمایش مقام معظم رهبری درباره مقابله با شبیخون فرهنگی و تهاجم فرهنگی، باید در این عرصه در سطح کانون های مساجد برنامه‌ریزی شده و به شبهه ها پاسخ داده شود، آمارها به صورت واقعی ارائه شود، چرا که مدیران کانون‌ها افسران جنگ نرم هستند. 

 

وی با اشاره به اینکه قطب فعال مدیران فرهنگی دفتر امام جمعه هر شهرستان است، گفت: مدیران کانون ها اتصال و ارتباط خود را با امام جمعه حفظ کنند تا همگی مبلغ ارزش‌های شهیدقاسم‌سلیمانی باشیم. 

 

مدیر ستاد فهمای آذربایجان غربی گفت: قطار انقلاب در حال حرکت است، بعضی ها سوار شدند اما در میانه راه پیاده می‌شوند و بعضی ها در میان راه سوار خواهند شد، این قطار با رهبری و سکانداری امام خامنه ای حرکت می‌کند، تا نه تنها کشور اسلامی به اوج برسد بلکه از سوی دیگر شرمنده شهدا و امام شهدا نباشیم. 

 

گفتنی است :در ادامه این سفر یک روزه به شهرستان نقده، حجت الاسلام اباذر بیگی، مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان، با حضور در کانون فرهنگی هنری علی بن ابیطالب علیه السلام  شهرستان نقده، به بیان تبیین حماسه فاطمی در مکتب سردار سلیمانی اشاره و به ذکر مصیبت و مرثیه خوانی حضرت زهرا (س)پرداختند.