رویداد ملی فهما بهانه کشف استعدادها و جذب جوانان به رویش‌های فرهنگی و هنری در مساجد است
رويداد ملي فهما بهانه کشف استعدادها و جذب جوانان به رويش‌هاي فرهنگي و هنري در مساجد است
معاون ساماندهی و شبکه سازی ستاد فهما؛

رویداد ملی فهما بهانه کشف استعدادها و جذب جوانان به رویش‌های فرهنگی و هنری در مساجد است

طاهريان در نشست هم انديشي رابطين فهما آذربايجان غربي، طي سخناني اظهار کرد: رويداد ملي فهما بهانه کشف استعدادها و جذب جوانان به رويش‌هاي فرهنگي و هنري در مساجد است.
شناسه خبر : 32499 تاریخ انتشار : ۳ آذر ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۹:۵۶

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه‌ای(فهما) آذربایجان غربی: «مرتضی طاهریان» روز چهارشنبه ۳ آذرماه در  جریان برگزاری نشست هم‌اندیشی و هم افزایی رابطان و مدیران کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان آذربایجان غربی که در محل اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی این استان برگزار شد، اظهار کرد: جریان رقابتی در رویداد ملی فهمای امسال، فرصتی برای ثبت برنامه‌ها و فعالیت‌هایی است که در عالم واقع برگزار شده است، نباید موضوع رویداد فهما را به یک امر پیچیده تبدیل کنیم.

 

معاون ساماندهی و شبکه سازی ستاد هماهنگی کانون های مساجد کشور، خطاب به رابطان فهما در استان آذربایجان غربی، با تاکید بر اینکه قرار نیست در رویداد ملی فهما به هر بهایی امتیاز گرفته شود، افزود: باید با محور شعار امسال رویداد فهما یعنی «به توان مردم» اطلاعات به صورت دقیق و صحیح بارگذاری شود تا بر اساس داده‌های موجود برنامه ریزی دقیق برای آینده صورت گیرد.

 

طاهریان گفت: می‌توان کانون‌های فرهنگی هنری غیرفعال را توسط شبکه رابطین فهما ارتقا داده و آموزش‌های لازم را به آنها ارائه دهیم و از سوی دیگر کانون هایی را که در فعالیت ها حضور کمرنگی دارند همراهی وکمک کنیم چراکه فعال بودن کانون ها در یک محله زمینه‌ساز پیشرفت محله را فراهم می‌کند.

 

معاون ساماندهی و شبکه سازی ستاد فهما با اشاره به فرصت محدود باقیمانده تا پایان طرح ملی رویداد فهما ۱۴۰۰، تصریح کرد: ازرابطین و مدیران کانون های فرهنگی و هنری تقاضا می شود که علاوه بر افزایش فعالیت های خود، دغدغه ها و درخواست های خود را با مسئولان ستاد مطرح کنند.

 

وی ادامه داد : فهما بهانه کشف استعدادها و جذب جوانان خلاق به رویش های فرهنگی و هنری است، پس هرکدام از بچه های مسجد بنا بر بضاعت خود می توانند در این رویداد فعال باشند.

 

در ادامه این نشست حجت الاسلام «اباذر بیگی» طی سخنانی با بیان اینکه، شبکه رابطین فهما تسهیل کننده فعالیت های کانونی است، افزود: یکی از اهداف این نشست بررسی عملکرد رابطین فهما و پیگیری ثبت فعالیتهای کانون های فرهنگی هنری مساجد در رویداد ملی فهمای ۱۴۰۰ است.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد استان آذربایجان غربی گفت: ارتباط گیری با کانون‌های رابط در شهرستان و ستاد استان در راستای ابلاغیه‌های ستاد با موضوعات رویدادها و ابلاغیه های ستاد مرکز، برگزاری جلسات و نشست‌های همفکری وهم‌افزایی بین کانون های رابط در سطح شهرستان، از جمله وظایف رابطان محسوب می شود که هرچه فعالیت رابطان در این عرصه بیشتر باشد انگیزه اعضای کانون ها نسبت به شرکت در برنامه ها افزایش می یابد.

وی محوری‌ترین مساله در عرصه فعالیت های کانون های مساجد را تقویت روحیه مسجدی، خلاقیت و نوآوری در میان اعضای بچه های مسجد دانست و اضافه کرد: از جهت محتوایی نیز رسالت اصلی مدیران و رابطین کانون های مساجد گسترش  فرهنگ دینی و هنری بوده که باید در این رابطه نهایت تلاش خود را به کار گیرند.

 

گفتنی است در پایان این نشست پیشنهاد ها و راهکارهایی رابطین فهما در برگزاری هرچه بهتر رویداد ملی فهما، توسط برخی از رابطین کانونها، بررسی شد.