گسترش فعالیت‌های فرهنگی نقش مهمی در پرکردن اوقات فراغت زندانیان دارد
گسترش فعاليت‌هاي فرهنگي نقش مهمي در پرکردن اوقات فراغت زندانيان دارد
در دیدار با رئیس زندان مرکزی ارومیه بیان شد؛

گسترش فعالیت‌های فرهنگی نقش مهمی در پرکردن اوقات فراغت زندانیان دارد

حجت‌الاسلام اباذر بيگي، در ديدار با رئيس زندان مرکزي اروميه اظهار کرد :کار فرهنگي به سبب اثرگذاري بايد با صبر و تحمل به آن پرداخته شود و گسترش و تقويت رويکرد فرهنگي نقش بسيار مهمي در اين زمينه دارد.
شناسه خبر : 30595 تاریخ انتشار : ۲ مهر ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۰۰:۳۵

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه‌ای(فهما)آذربایجان غربی: حجت الاسلام «اباذر بیگی» مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان ، پنجشنبه 31شهریور، همزمان با هفته دفاع مقدس ،در دیدار با «داریوش بخشی»رئیس زندان مرکزی ارومیه، ضمن تبریک وقدردانی از زحمات مسئولان و کارکنان فرهنگی در زندانهای استان افزود: هر وقت کار فرهنگی در زندان ضعیف شود. چالش‌های زندانبانی افزایش می‌یابد. در این راستا باید کار فرهنگی و تربیتی در زندان‌ها با صبر و تحمل به آن پرداخته شود و تقویت کیفی برنامه‌های فرهنگی در زندان از اولویت کانون های فرهنگی هنری مساجد استان است.


 حجت‌الاسلام بیگی با ارائه آماری از تعداد کانون‌های فرهنگی هنری در زندانهای استان آذربایجان غربی اشاره کرد و افزود :این کانون‌ها تاکنون برنامه‌های فرهنگی ،دینی ، مذهبی و قرآنی در سطح زندانهای استان انجام می‌دهند که تأثیر بسزایی در ایجاد زمینه های فرهنگی لازم برای زندانیان داشته است.

 

 داریوش بخشی رئیس زندان مرکزی ارومیه نیز در این دیدار گفت: تعامل زندانها با مجموعه های فرهنگی و تربیتی مسیر را در رسیدن به اولویت‌ها هموار می‌کند که در این راستا کانونهای مساجد ظرفیت‌های خوبی برای تبیین آموزه های دینی و نهادینه کردن فرهنگ اسلامی هستند.

 

 وی با اشاره به اینکه زندانیان با تغییر باید از نو وارد جامعه شوند گفت: انسان جایزالخطاست و این دلیل نمی‌شود که یک فرد با ارتکاب یک جرم برای همیشه منفور شده و از جامعه دور باشد و لذا باید با ارائه برنامه‌های متناسب با زندانیان در باب جامعه پذیری ،امید به زندگی را در بین آنان رواج دهیم.