تحقق شعار «به توان مردم» گامی در راستای بهینه‌سازی فعالیت‌های مسجدی است
تحقق شعار «به توان مردم» گامي در راستاي بهينه‌سازي فعاليت‌هاي مسجدي است
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان غربی؛

تحقق شعار «به توان مردم» گامی در راستای بهینه‌سازی فعالیت‌های مسجدی است

حجت‌الاسلام خداياري به شعار «به توان مردم» در سومين رويداد ملي فهما اشاره کرد و گفت: اين شعار گامي در راستاي بهينه‌سازي فعاليت‌هاي مسجدي است.
شناسه خبر : 30264 تاریخ انتشار : ۱۷ شهريور ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۰:۰۱

حجت الاسلام و المسلمین «ناصر خدایاری» در گفت وگو با ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما)، اظهار کرد: عوامل مختلفی در موفقیت و ایفای نقش مساجد دخیل اند که در این میان مردم نقش اساسی را به خود اختصاص می‌دهند.

 مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان غربی افزود: در قرآن کریم بیان شده است که «ظالم تر از این فرد که مانع از ورود و حضور مردم برای ذکر نام خداوند در مساجد می شود کیست؟» پس به هر طریق ممکن باید موانع حضور مردم در مساجد را از میان برداشت و شعار به «توان مردم »یعنی استفاده بهینه از مساجد با استعانت و استمداد از ظرفیت های مردمی را دربرمی گیرد.

وی ادامه داد: برای تحقق مسجدی که در آن شعار «به توان مردم» محقق شود باید به فضا، محوطه، فضای سبز، کتابخانه، قرائت‌خانه، رایانه، کلاس‌داری، منبر، احکام و نماز و ارتباط با محله و بسیاری از عوامل دیگر توجه داشت.

حجت الاسلام خدایاری تصریح کرد: باید ابتدا استعداد شناسی و ذائقه شخصی و گروهی نوجوانان را شناخت و متناسب با آنها برنامه ریزی کرد. آنها را به گروههای الف و ب بر اساس قابلیت ها و استعدادها تقسیم کرد، کار و هدفی را معین کرده و حس رقابت را میان شان به وجود آورد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان غربی گفت: باید حس مسئولیت پذیری و پاسخگویی، نقد پذیری، مشورت پذیری در میان آنها را برانگیخت.