سومین رویداد فهما با شعار «به توان مردم» معنویتِ اجتماعی و فرهنگی را به جامعه عرضه می‌کند
سومين رويداد فهما با شعار «به توان مردم» معنويتِ اجتماعي و فرهنگي را به جامعه عرضه مي‌کند

سومین رویداد فهما با شعار «به توان مردم» معنویتِ اجتماعی و فرهنگی را به جامعه عرضه می‌کند

حجت‌الاسلام بيگي با اشاره به اهميت افزايش فعاليت‌هاي مردمي در دل مساجد از گذرگاه کانون‌هاي فرهنگي هنري گفت: سومين رويداد ملي فهما با شعار «به توان مردم» تلاش مي‌کند معنويت اجتماعي را به جامعه عرضه کند.
شناسه خبر : 30235 تاریخ انتشار : ۱۵ شهريور ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۳:۵۲

حجت الاسلام «اباذر بیگی» در گفت وگو با ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما) با اشاره به اهمیت و جایگاه مسجد گفت: ازآن زمان که دین مبین اسلام توسط پیامبر اعظم (ص) در مدینه النبی دارای حکومت و نظام اجتماعی و سیاسی شد، مسجد به عنوان اصلی ترین پایگاه و محل فعالیت های گوناگون در حکومت اسلامی قرار گرفت و از همین مکان مقدس بود که ارزش‌های دینی و اسلامی به سایر قسمت‌های جامعه تسری و گسترش یافت و مبلغان و اساتید بزرگواری پرورش یافتند.

 

مدیر ستاد فهما استان آذربایجان غربی ادامه داد: اتفاقات اجتماعی، سیاسی و اقتصادی در تاریخ اسلام به گونه‌ای در مسجد ریشه دارد که یا از مسجد آغاز شده، یا در مسجد بالنده شده و پرورش یافته و یا در مسجد به ثمر نشسته است وگاه همه این مراحل را در مسجد پیموده است که از جمله بحث تعلیم و تربیت، صلح سازش و مشورت، آیین‌زندگی، مشارکت مردم در مباحث اجتماعی را می توان از دیگر مصادیق این مساله برشمرد.

 

وی اضافه کرد: فعالیت های کانون های فرهنگی هنری مساجد باید در راستای پرورش نوجوانان و جوانان سوق داده شود، تا اعضای کانون ها نیازهای فرهنگی و اجتماعی خود را در مسجد یافته و در مقابل جنگ نرم و  تهاجم فرهنگی دشمن که در خارج از مسجد با رنگ های مختلف ارایه می شود، ایستادگی کنند.

مدیر ستاد فهما استان آذربایجان غربی با اشاره به فعالیت های گسترده ای کانون های مساجد این استان درعرصه‌های نظیر کارآفرینی، تداوم کمک‌های مومنانه و حمایت از نیازمندان، برگزاری حلقه های تربیتی، اظهار کرد: این اقدامات با توجه به شرایط جامعه و با رعایت پروتکل های بهداشتی صورت پذیرفته و حتی در این شرایط منجر به سوق معنویت اجتماعی، فرهنگی در میان مردم شده که این امر نشان می دهد می توان بسیاری از نیازهای جامعه را از گذرگاه فعالیت های مسجدی تامیین کرد.

وی در پایان گفت: در سومین رویداد ملی فهما «به توان مردم» فعالیت ها و آثار ثبت شده در دو سطح استانی و ملی ارزیابی می‌شوند و کانون‌ها فعالیت‌های خود را در رواق ۱2گانه تا پایان آذرماه سال جاری ثبت خواهند کرد.