مسجد قبله و غایت آموزش و پرورش/پیوند اوقات فراغت با مسجد معرفت‌افزایی را به دنبال دارد
مسجد قبله و غايت آموزش و پرورش/پيوند اوقات فراغت با مسجد معرفت‌افزايي را به دنبال دارد
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان‌غربی مطرح کرد:

مسجد قبله و غایت آموزش و پرورش/پیوند اوقات فراغت با مسجد معرفت‌افزایی را به دنبال دارد

حجت الاسلام و المسلمين خداياري گفت: مسجد قبله و غايت آموزش و پرورش را نشان مي دهد، يعني معرفت را به عنوان هدف آموزش و پرورش مطرح مي‌کند.
شناسه خبر : 28880 تاریخ انتشار : ۲۳ تير ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۰۹:۴۸

حجت الاسلام و المسلمین «ناصر خدایاری» در گفت وگو با ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما)، با بیان اینکه کرونا همه فصول سال را درگیر و شبیه هم کرده است، افزود: با توجه به این مساله دانش آموزان اوقات فراغت پرباری را همانند سال‌های گذشته در فصل تابستان تجربه نمی‌کنند، در طول سال تحصیلی که مشغول درس و بحث از طریق شبکه شاد بودند و اکنون نیز به دلیل کرونا امکان فعالیت چندانی را ندارند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان غربی بیان کرد: در این میان مسجد، قبله و غایت آموزش و پرورش را نشان می دهد به این معنا که معرفت را به عنوان هدف آموزش و پرورش مطرح می کند، در نتیجه هم افزایی میان آموزش و پرورش و مسجد در طول تابستان با توجه به شرایط ایجاد شده می تواند تاثیر مثبتی بر روند ارتقای معرفتی دانش آموزان داشته باشد.

 

وی تصریح کرد: در این راستا مهمتر از برنامه ریزی برای کانون های فرهنگی و هنری مساجد، کیفیت این برنامه ریزی‌ها، توجه به بازه زمانی، نیاز شناسی، اولویت بندی، اثر بخشی، است که می تواند تاثیر بسزایی بر دانش آموزان بگذارد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان غربی، تامین اعتبار لازم، سطح بندی برنامه ها و ارائه برنامه های متنوع و جامعه محور نمودن و یا مردمی کردن آنها از جمله دیگر نکاتی است که باید به آنها توجه ویژه کرد.

 

خدایاری با بیان اینکه در جامعه ما اضلاع مثلث تربیت، عبارت اند از خانه، مسجد و مدرسه تصریح کرد: خانه نخستین مدرسه کودکان، پدر و مادر اولین آموزگاران و مربیان آنها محسوب می شوند و آموزش و پرورش در مدرسه ادامه روند آموزشی و تربیتی در خانه است.

 

وی با بیان اینکه کانون های فرهنگی و هنری مساجد نیز می توانند چسبندگی و پیوستگی این سه ضلعی را بیشتر بکنند، افزود: در این راستا طریق نیل به این مهم نیز خوراک فرهنگی و هنری است که از طریق آشپزهای فکری کانون ها برای کودکان و نوجوانان مسجد پخته می شود.