امامت یکی از اصول بنیادی دین و فلسفه اجرایی نبوت از جانب خدای متعال است
امامت يکي از اصول بنيادي دين و فلسفه اجرايي نبوت از جانب خداي متعال است

امامت یکی از اصول بنیادی دین و فلسفه اجرایی نبوت از جانب خدای متعال است

حجت الاسلام خداياري ،تبيين روايي نقش و جايگاه امامت از ديدگاه امام رضا (ع)وجود ولايت پذيري از امام معصوم و ولي امر زمان است.
شناسه خبر : 28166 تاریخ انتشار : ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۳:۵۸

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه‌ای( فهما)آذربایجان غربی: در راستای برگزاری سلسله وبینار های دهه کرامت با محوریت سیره رضوی و با موضوع جایگاه امامت از دیدگاه امام رضا (ع)که در روز چهارشنبه ۲۶ خرداد ماه، به میزبانی ستاد فهمای آذربایجان غربی برگزار شد، حجت الاسلام خدایاری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار کرد: امام رضا( ع) در بیان ضرورت و جایگاه امامت چنان استوار و هدفمند بودند که مقصد اصلی آن حفظ اندیشه شیعه و مبارزه با اندیشه های انحرافی بود.

 

وی گفت: عمده‌ترین ضرورتهای وجود امام از نظر امام رضا (ع) در این است که زمین بدون امام نبوده و نخواهد بود. در غیر اینصورت اهل خود را فرو می برد. بدون حجت الهی، ادامه حیات برای هستی مقدور نیست ،چون خداوند نظم هستی را چنین قرار داده است.

 

خدایاری امامت را فلسفه اجرایی نبوت برشمرد و افزود: امامت، استمرار نوبت و لطفی از جانب خدای متعال است. امامت جز با تصریح خداوندی تحقق نمی پذیرد و مردم در تعیین امام معصوم نقشی ندارند. امامت یکی از اصول بنیادی دین است.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ادامه داد :دلایل وجود ولایت پذیری از امام معصوم و ولی امر زمان در آن زمان در آن است که اگر خداوند محبت و مودت اهل بیت پیامبر (ص) را بر مومنان واجب ساخته به خاطر آن است تا مردم، با محبت و دوستی ،راه اطاعت از معلمان الهی را بپیمایند و معرفت خدا و اطاعت از دستور های دین را با زمزمه محبت فرا گیرند و این به سود خود مردم است.