کانونی که مهارت‌های زنانِ قالیباف روستا را تبدیل به فرصت اقتصادی کرد
کانوني که مهارت‌هاي زنانِ قاليباف روستا را تبديل به فرصت اقتصادي کرد
با پیشتازان طرح ملی ایران قوی؛

کانونی که مهارت‌های زنانِ قالیباف روستا را تبدیل به فرصت اقتصادی کرد

عظيمي، با اشاره به اقدامات کانون زهراي اطهر(س) شهرستان خوي در عرصه کارآفريني گفت: اعضاي کانون با استفاده از ظرفيت و مهارت زنان روستا در هنر قاليبافي کارآفريني کردند و با اين رويکرد در طرح ملي ايران قوي به عنوان کانون شايسته تقدير ويژه شناخته شدند.
شناسه خبر : 26800 تاریخ انتشار : ۳۰ فروردين ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۵:۱۰

«نصیبه عظیمی» در گفت وگو با ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما)، با اشاره به فعالیت‌های کانون زهرای اطهر(س) خوی اظهار کرد: اولین رویکرد ما در طرح ملی ایران قوی برگزاری دوره های آموزش قرآن، تفسیر نهج البلاغه ،طرح تلاوت نور بود، پس از آن طرح شنبه‌های با کتاب، سه شنبه‌های تکریم و تشکیل گروه سرود و تئاتر در اولویت‌های بعدی قرار گرفته و با همراهی اعضا در قالب‌های مختلف اجرا شد.

مدیر کانون فرهنگی هنری زهرای اطهر(س) خوی ادامه داد: با برگزاری فعالیت‌های کانونی متوجه مشکلات اقتصادی خانوارهای روستا شدم و با هدف تقویت فعالیت فرهنگی خانوار، طرح اشتغال خانگی و کارآفرینی قالیبافی را در مسجد مطرح کردم که با استقبال مواجه شد.

وی اضافه کرد: با برپایی کلاس‌های آموزشی قالی بافی برای بانوان روستایی، زمینه فعالیت اقتصادی زنان را فراهم کردیم که در نخستین دوره هفت نفر از زنان روستا آموزش دیدند و مهارت لازم را در زمینه قالی بافی کسب کردند.

عظیمی با بیان اینکه باید مهارت‌های زنان روستایی را تبدیل به فرصت اقتصادی کنیم، گفت: صنایع دستی عامل گسترش فرهنگ و هنر است.

این فعال مسجدی با اشاره به موانع و مشکلاتی که در این عرصه با آن مواجه شده است، گفت: در یک روستای دور افتاده  با کمترین امکانات با اعتماد هیئت امنا وچند نفر از اهالی روستا، تا حدودی در اجرای برنامه ها موفق بودیم. از ایده بچه های مسجد در طرح‌های فرهنگی استفاده کردیم اما با وجود اینکه من یک همسر، بعد یک مادر و بعد یک مدیر کانون، بارها زمین خوردم؛ بارها شنیدم که این طرح ها در یک روستا پیاده نخواهد شد و کارایی ندارد اما با این حال ما توانستیم با وجود اینکه موانعی در اجرای طرح داشتیم، موفق شده و طرح کارآفرینی قالیبافی را به یک فرصت اقتصادی در روستا تبدیل کنیم.

 گفتنی است کانون زهرای اطهر (س)، در ۱۵ کیلومتری شهرستان خوی از استان آذربایجان غربی در مسجد سیدالشهدا روستای دلجلی قرار دارد. این کانون در طرح ملی ایران قوی، رتبه سوم را در رواق کار آفرینی کسب کرده است.