شهدا به خوبی درک کردند که حفظ انقلاب اسلامی است که ارزش دارد
شهدا به خوبي درک کردند که حفظ انقلاب اسلامي است که ارزش دارد

شهدا به خوبی درک کردند که حفظ انقلاب اسلامی است که ارزش دارد

حجت الاسلام خداياري گفت: شهدا کساني بودند که خوب فهميدند، انقلاب کردن مهم نيست، مهم حفظ انقلاب است.
شناسه خبر : 15431 تاریخ انتشار : ۵ شهريور ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۱۲:۰۰

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما) آذربایجان غربی: حجت الاسلام ناصر خدایاری، در نهمین هفته از طرح ملی سه‌شنبه‌های تکریم و در دیدار با خانواده روحانی شهید سید علیرضا علوی، اظهار کرد: شهدا برای حفاظت از انقلاب تا آخرین قطره خون، سرمایه وجودشان را نثار این انقلاب دادند، تا عزم و اراده خودشان را در جهت حمایت از انقلاب نشان دهند.



مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، با بیان اینکه شهید برای خدا و در راه خدا هستی خود را برای نجات و سعادت جامعه فدا کردند، افزود: هرچند پاداش اصلی خود را از خداوند دریافت می کنند، اما بنابر حکم عقل، جامعه نیز به لحاظ حقی که شهیدان بر گردن آن دارد، مدیون شهید است و باید تمام وجود دین خود را در قبال شهید ایفا نماید.



وی در ادامه گفت: تکریم و تعظیم شهیدان تلاشی مقدس در بر افراشتن پرچم های سرخ استقلال و آزادی بشریت است، و ما برای درک کامل ارزش و راه شهیدان، باید فداکاری و خدمت انجام دهیم. به وصیت و توصیه های شهدا، افکار و اندیشه شهدا که خاطر آنها رفتند باید احترام بگذاریم.



حجت الاسلام خدایاری ادامه داد: زنده نگه داشتن یاد و نام شهید و بزرگداشت زمان شهادت الگوسازی از شخصیت و سیره زندگی و  حماسه ایثارگرانه شهید، بخشی از وظایف جامعه نسبت به شهید میباشد.



در ادامه این دیدار، حجت السلام اباذر بیگی،  ضمن قدرانی از خانواده روحانی شهید علیرضا علوی وعرض تسلیت به مناسبت ایام محرم، افزود: اگر شهادت در کربلا و نهضت خونین عاشورا نمی بودند، این اخلاص و دوستی که میلیونها انسان از صمیم قلب نسبت به اهل بیت پیغمبر پیدا کرده اند بوجود نمی آمد.



مدیر ستاد هماهنگی کانونهای فرهنگی هنری مساجد استان، تصریح کرد: شهیدان جانهای خود را فدا کردند، جان بر کف نهادند، اما دینشان را از دست ندادند، تنها هدف آنها، اطاعت از ندای حق و احیای دین الهی بود.



این مقام مسئول افزود: روز عاشورا، روز حماسه و شجاعت و دلاوری و ابتلا و آزمایش بزرگ الهی و روز فداکاری و عزّت و شرف کیان اسلام و روز جانبازی و از خود گذشتگی و ایثار است و روز پیروزی خون بر شمشیر است.



حجت الاسلام بیگی خاطر نشان کرد: عاشورا، درس شهادت را به همه نسلها و آیندگان تا روز قیامت آموخت و فهماند که برای امور دینی و مادّی نباید دست از حق، اسلام، قرآن و ایمان شست و تسلیم شد و باید ایستاد و مقابله کرد، ولو اینکه به قیمت جان خود و یاران و خانواده تمام شود.



گفتنی است؛ شهید معظم سید علیرضا علوی،روحانی وارسته حوزه علمیه قم، در دی ماه سال 1365 در شلمچه و مابین عملیتهای کربلای ۴ و ۵  و در سن ۲۱ سالگی به فیض عظیم شهادت نائل آمده و در باغ رضوان ارومیه پس از تشیع باشکوه در دل خاک آرام گرفت.