طرح برگزاری مراسم ترحیم مجازی در مسجد بازار باش ارومیه آغاز شد
طرح برگزاري مراسم ترحيم مجازي در مسجد بازار باش اروميه آغاز شد

طرح برگزاری مراسم ترحیم مجازی در مسجد بازار باش ارومیه آغاز شد

طرح برگزاري مراسم تحريم مجازي در مسجد بازار باش اروميه، با حضور مدير ستاد هماهنگي کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد استان آذربايجان غربي کليد خورد
شناسه خبر : 14242 تاریخ انتشار : ۱۲ مرداد ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۱۴:۴۵

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) در آذربایجان غربی: طی نشستی در مسجد بازار باش ارومیه که با رعایت فاصله گذاری اجتماعی و پروتکل های بهداشتی برگزار شد، طرح برگزاري مراسم تحريم مجازي در مسجد بازار باش اروميه، آغاز شد.

 

حجت الاسلام و المسلمین «اباذر بیگی»، در این مراسم طی سخنانی اظهار کرد: اين انسان‌ها هستند كه برای عبادت می‌توانند، فضا و يا ابزار آن را فراهم كنند كه عبادت در فضای مجازی از جمله اين ابزارها و فضاها است.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد آذربایجان غربی افزود: برگزاری صحیح مراسم ختم مجازی کمک می‌کند که در این برهه از مشکلات بیماری کرونا بازماندگان استرس کمتری را تحمل کنند.

 

وی گفت: در این راستا کانون های فرهنگی و هنری در کلیه مساجد استان بعنوان اجرا کننده این طرح در شرایط فعلی باشند.

 

همچنین در ادامه حجت الاسلام و السملمین «ناصر خدایاری»، نیز در این مراسم طی سخنانی اظهار کرد: اجرای طرح ختم مجازی در استان آذربایجان غربی با توجه به شیوع ویروس کرونا و اینکه مردم در رفاه باشند و آسیب نبیند،  نیازمند فرهنگ سازی است.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان غربی تصریح کرد: اگر مردم نسبت به اجرای طرح‌ها، آگاهی لازم و اطلاعات کافی داشته باشند، میزان مشارکت خود را افزایش می‌دهند و ما امیدواریم در تبیین این طرح مهم، بتوانیم از ظرفیت رسانه به‌خوبی استفاده کنیم.

 

گفتنی است؛ این سامانه با نام e-katm. ir برای ساماندهی مراسم یادبود درگذشتگان و همدردی با خانواده‌های اموات به صورت پایلوت در ۲ شهرستان ارومیه و خوی راه‌اندازی شده است.