ترویج امر به معروف از گذرگاه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان غربی
ترويج امر به معروف از گذرگاه کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد آذربايجان غربي

ترویج امر به معروف از گذرگاه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان غربی

در ديدار مدير ستاد هماهنگي کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد آذربايجان غربي و دبير ستاد امر به معروف و نهي از منکر اين استان، نسبت به استفاده از ظرفيت کانون‌هاي مساجد آذربايجان‌غربي در راستاي نهادينه کردن امر به معروف و نهي از منکر در جامعه بحث و تبادل نظر شد.
شناسه خبر : 13741 تاریخ انتشار : ۵ مرداد ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۰۸:۲۵

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما) آذربایجان‌غربی، حجت الاسلام و المسلمین «اباذر بیگی»، مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد آذربایجان‌غربی، در دیدار با دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان، ضمن تبریک انتصاب حجت الاسلام دلریش. برای وی در این سمت آرزوی موفقیت نمود و در ادامه در خصوص وضعیت ستاد کانون‌های مساجد استان و اقدامات این ستاد در این راستا توضیحاتی بیان کرد.

 

وی افزود: عمل به فریضه امر به معروف و نهی از منکر یک وظیفه همگانی است و تنها مربوط به روحانیون، علما و امامان جمعه و جماعات نیست، بلکه وظیفه تمامی افراد جامعه نهادینه کردن این فریضه در جامعه است.

 

حجت الاسلام بیگی ادامه داد: در استان آذربایجان غربی هزارو 231  کانون فرهنگی مساجد فعال است که با استفاده از ظرفیت و پتانسیل  مدیران این کانون ها می توانیم در راستای فرهنگ سازی و نهادینه کردن این فریضه مهم امر به معروف و نهی از منکر در جامعه فعالیت کنیم.

 

این مقام مسئول در پایان سخنان خود به جایگاه امر به معروف و نهی از منکر در دین اسلام  اشاره کرد و افزود: امام حسین (ع) برای عمل به فریضه مهم دین اسلام که همانا امر به معروف و نهی از منکر بود به شهادت رسیدند و شهادت امام حسین (ع) و 72 تن از یاران باوفایش با زبان تشنه در صحرای گرم کربلا برای زنده ماندن دین مبین اسلام و نهادینه شدن فریضه مهم الهی یعنی امر به معروف و نهی از منکر در جامعه بود.