طرح ملی (فهما) نقش موثری در معرفی ارزش‌ها
طرح ملي (فهما) نقش موثري در معرفي ارزش‌ها

طرح ملی (فهما) نقش موثری در معرفی ارزش‌ها

مدير کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي استان آذربايجان‌غربي گفت: طرح ملي «فهما» که در قالب تعيين شاخص‌هاي هشت گانه براي ارزيابي و رتبه‌بندي کانون‌هاي فرهنگي هنري فعاليت مي کند، مي تواند در ساماندهي و اجرايي کردن ارزشهاي مهم عفاف و حجاب نيز نقش آفرين باشد.
شناسه خبر : 13361 تاریخ انتشار : ۲۴ تير ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۱۲:۰۶

حجت الاسلام والمسلمین «ناصر خدایاری» در گفتگو با ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما) آذربایجان‌غربی، اظهار کرد: طرح ملی «فهما» که در قالب تعیین شاخص‌های هشت گانه برای ارزیابی و رتبه‌بندی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در سطح استان است، می تواند در ساماندهی و اجرایی کردن ارزشهای مهم موضوع حجاب و عفاف نقش ایفا کند.

 

وی افزود: با توجه به اینکه کانون های فرهنگی و هنری مساجد در محلات به عنوان ارشاد کوچکی برای هدایت در محور مساجد تشکیل شده‌اند و می توانند با حفظ افرادی که به مساجد مراجعه می‌کنند تاحدودی اجازه ندهند که این قشر به موضوع بدحجابی یا بی حجابی آلوده شودند.

 

حجت الاسلام خدایاری با بیان اینکه حجاب اسلامی جزء ضروریات دین است، گفت: حجاب اسلامی جزء ضروریات دین و از موکدات آیات وروایات معصومین می باشد و حجاب، ارزشی است منطبق با طبیعت انسان و برای کمال و رشد شخصیت انسانی فرض شده است تا سلامت جامعه و نفس و نسل را محقق کند.

 

این مقام مسئول تاکید کرد: مسجد جز بهترین فضاها است و با توجه به اینکه مردم در این مکان با روحانیت ارتباط مستقیم دارند، می‌توانند در مقوله عفاف و حجاب اثر بگذارند و در استقلال مهارت‌ها نقش داشته باشند.

 

مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان‌غربی تصریح کرد: عفاف و حجاب یک فرهنگ راهبردی بوده و گسترش هر چه بیشتر این فرهنگ نیز یک وظیفه، رسالت و تکلیف همگانی است که همه باید در این امر نقش خود را به درستی ایفا کنند.