مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد آذربایجان‌غربی عنوان کرد: عفاف و حجاب یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران است
مدير ستاد هماهنگي کانون هاي فرهنگي و هنري مساجد آذربايجان‌غربي عنوان کرد: عفاف و حجاب يکي از دستاوردهاي انقلاب اسلامي ايران است

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد آذربایجان‌غربی عنوان کرد: عفاف و حجاب یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران است

مدير ستاد هماهنگي کانون هاي فرهنگي و هنري مساجد آذربايجان‌غربي گفت: يکي از دستاوردهاي ارزشمند انقلاب اسلامي ايران فرهنگ حجاب و عفاف بوده و به اين مسئله در تمام اديان و فرقه ها تاکيد شده است
شناسه خبر : 13248 تاریخ انتشار : ۲۳ تير ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۱۰:۲۷

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما) آذربایجان‌غربی، حجت الاسلام و المسلمین اباذر بیگی، مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد آذربایجان‌غربی، در مراسمی که به مناسبت هفته حجاب و عفاف در مسجد بازار باش ارومیه برگزار شد، اظهار کرد: یکی از دستاوردهای ارزشمند انقلاب اسلامی ایران فرهنگ حجاب و عفاف بوده و به این مسئله در تمام ادیان و فرقه ها تاکید شده است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد آذربایجان غربی گفت: با توجه به رسالت عظیم مساجد در تبلیغ و تبیین دین مبین اسلام و آرمان های والا آن که طبیعتا برخورداری از عفاف و حجاب نیز از این امر مهم استثنا نیست. در این راستا اعضای کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد نیز نقش بسیار برجسته ای در تشریح معارف غنی علوم الهی از جمله عفاف و حجاب در سطح مساجد دارند. .

این مقام مسئول ادامه داد: حجاب هویت ایران است و نه تاریخ ۱۴۰۰ سال و۲ هزار سال بلکه از آغاز پیدایش ایران هویت زن ایرانی حجاب بوده است و اسلام بر هویت ایران در زمینه حجاب تاکید نمود.

حجت الاسلام بیگی تصریح کرد: در تیرماه سال ۱۳۱۴ و همزمان با واقعه خونین مسجد گوهرشاد مشهد اتفاق بزرگی در حوزه حجاب و عفاف برای تاریخ ما رقم زده شد تا جایی که بسیاری از مردم در حمایت و پاسداری از حرمت حجاب توسط دژخیمان پهلوی به خاک و خون کشیده شدند.

وی با بیان اینکه کانون‌های مساجد در سطح استان همیشه در امر تبلیغ عفاف و حجاب در مساجد پیشرو بودند،تصریح کرد: بسیاری ازکانون‌ها اقدام به برگزاری برنامه‌های بسیار ارزشمندی در قالب طرح عفاف وحجاب انجام دادند و با توجه به وضیعت قرمز  فعلی استان درخصوص بیماری کرونا، کانون‌ها برنامه‌های  تبلیغی هفته حجاب و عفاف را در سطح فضای مجازی اجرا خواهند کرد..

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد آذربایجان غربی بیان کرد: حجاب نماد ارزش یک انسان است و هویت ایرانی اسلامی در حجاب و حکم الهی بر لزوم حجاب است و فطرت انسان حجاب را می طلبد و حجاب نماد باورها و ارزش و احترام است.

وی اظهار کرد: مسئله حجاب آثار فراوانی دارد و از نظر فردی حجاب آرامش بخش است و شخص بی حجاب در اضطراب و ناراحتی قراردارد اما زن محجبه از آرامش برخوردار است.