برگزاری برنامه‌های دهه کرامت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان غربی در بستر فضای مجازی
برگزاري برنامه‌هاي دهه کرامت کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد آذربايجان غربي در بستر فضاي مجازي

برگزاری برنامه‌های دهه کرامت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان غربی در بستر فضای مجازی

مدير ستاد هماهنگي کانون هاي فرهنگي و هنري مساجد آذربايجان غربي گفت: با توجه به شيوع ويروس کرونا و به ‌منظور حفظ سلامت مردم، برنامه هاي دهه کرامت امسال در کانون هاي فرهنگي هنري در بستر فضاي مجازي حول ترويج کلام اهل بيت (ع) برگزار مي شود.
شناسه خبر : 12467 تاریخ انتشار : ۵ تير ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۱۵:۱۹

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای( فهما) آذربایجان غربی، حجت الاسلام و المسلمین «اباذر بیگی»، صبح امروز، در چهارمین جلسه هم اندیشی، که با حضور حجت السلام و المسلمین «ناصر خدایاری» مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان‌غربی، در سالن جلسات این اداره کل با رعایت تمامی پروتکل های بهداشتی برگزار شد، اظهار کرد: دهه کرامت فرصتی برای معرفت افزایی مردم به ویژه جوانان عضو کانون های فرهنگی هنری مساجد نسبت به میلاد حضرت معصومه (س)، و میلاد حضرت امام رضا (ع) است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد آذربایجان غربی افزود: برنامه های دهه کرامت کانون های فرهنگی هنری مساجد استان آذربایجان‌غربی با شعار «خدمت کریمانه، همدلی به رسم اهل‌بیت (ع)» بصورت مجازی برگزار می شود.

این مقام مسئول در ادامه سخنان خود ذبح قربانی به نیت امام هشتم، استفاده از ظرفیت فضای مجازی، تبیین و تشریح معارف اهل بیت(ع)در حضور مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، اپلیکیشن کرامت و انعکاس برنامه های دهه کرامت از یک مسجد به همه مساجد استان، زیارت‌ خوانی (قرائت زیارت های مخصوص ایام از طریق بلندگوی مساجد، برگزاری سه شنبه های تکریم  در راستای تقویت و تکریم سرمایه های اجتماعی  در عرصه های مختلف، برنامه قرآنی و شنبه های کتاب از جمله برنامه‌های شاخص این ایام است.

 

حجت الاسلام و المسلمین بیگی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه منادی وحدت در بین کانون های فرهنگی و هنری شیعه و سنی این استان برقرار است، گفت: برگزاری مسابقه مجازی فدای دخترم، حشنواره مجازی از کریم تا کریمانه بصورت مجازی از جمله برنامه های دیگر این هفته است.

 

در ادامه این جلسه، حجت الاسلام و المسلمین «ناصر خدایاری» مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان غربی نیز با بیان اینکه در این ایام ابتدا باید انسان از دیدگاه اسلام را باید بشناسانیم، گفت: دهه کرامت فرصت بسیار خوبی است که اندیشه متعالی دینی نسبت به زنان و دختران و تجلیل از بانوان و دختران و عفیف به صورت شایسته صورت بگیرد، هرچند شرایط به گونه ای است که اقتضائات خاص خود را دارد و باید به این موضوع اهتمام ویژه داشت.

وی دهه کرامت را فرصتی برای ایجاد پیوند مستحکم جوانان و نوجوانان با قرآن، ائمه اطهار(ع) و تبیین فرهنگ قرآنی دانست و تصریح کرد: توجه به اهل بیت(ع) و شناسایی شخصیت امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) و ترویج و نهادینه کردن ارزش های موجود در سنت و سیره امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) از جمله مهمترین اهداف و اولویت های دهه کرامت است.

 

حجت الاسلام و المسلمین خدایاری گفت: تبیین ویژگی های شخصیتی حضرت معصومه(س) در جامعه موجب می شود تا بانوان به خصوص دختران ما با الگوبرداری از آن کریمه اهل بیت(ع) نماد عفاف و حجاب در جامعه اسلامی باشند. در واقع دهه کرامت باید بتواند موجب رشد فردی و اجتماعی شود.

 

این مقام مسئول ادامه داد: ائمه اطهار (ع) مخنص زمان خاصی نبوده و هر زمانی باید به این موضوع پرداخته شود و کانون های فرهنگی و هنری باید روی این موضوع اهتمام ویژه داشته باشند. و اهل بیت (ع) ما اقیانوسی بزرگ هستند که باید بهره کافی ببریم.