سومین جلسه هم اندیشی اوقات فراغت کانون های فرهنگی هنری وکتابخانه های مساجد شهرستان ارومیه برگزار شد
سومين جلسه هم انديشي اوقات فراغت کانون هاي فرهنگي هنري وکتابخانه هاي مساجد شهرستان اروميه برگزار شد

سومین جلسه هم اندیشی اوقات فراغت کانون های فرهنگی هنری وکتابخانه های مساجد شهرستان ارومیه برگزار شد

جلسه اوقات فراغت و هم انديشي کانون هاي فرهنگي هنري مساجد استان آذربايجان‌غربي با حضور حجت الاسلام و المسلمين ناصر خداياري، مدير کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي برگزار شد.
شناسه خبر : 11747 تاریخ انتشار : ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۱۷:۴۹

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه‌اي (فهما) آذربايجان‌غربي، جلسه هم انديشي وبرنامه ريزي اوقات فراغت تابستان 99 با حضور مديران کانون ها و مدير کل اداره فرهنگ وارشاد اسلامي، و مدير ستاد هماهنگي کانون هاي فرهنگي و هنري مساجد آذربايجان‌غربي در دفتر سالن جلسات اين اداره کل برگزار شد.

 

در اين جلسه، حجت الااسلام و المسلمين ناصر خداياري، مدير کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي استان آذربايجان‌غربي، با بيان اينکه کتابخانه هاي مساجد بايد به کانون ترويج فرهنگ مطالعه در جامعه تبديل شود، اظهار کرد: تشويق مردم به مطالعه و کتابخواني در مساجد يکي از مهمترين راهکارهاي جذب نوجوانان و جوانان به مساجد است که بايد به طور ويژه به اين موضوع پرداخته شود.

 

وي افزود: به موضوعات کتاب ها بايد توجه شود که چه کتابي با چه عنوان و موضوعي در اختيار خواننده قرار داده مي شود. و بروز کردن کتابخانه هاي مساجد بايد متناسب با ذوق و علايق مردم شهر يا روستا باشد. اين مقام مسئول در ادامه سخنان خود تصريح کرد: اهداي کتاب به مساجد روستايي، اهداي کتاب در گردش، اجراي طرح «نذر کتاب» موضوعاتي بسيار مهم و ارزشمند در راستاي فرهنگ سازي و ترويج فرهنگ کتاب و کتابخواني هستند.

 

در ادامه این نشست حجت الاسلام «اباذر بيگي»، طی سخنانی اظهار کرد: استان آذربايجان‌غربي داراي 1231 کانون فرهنگي و هنري شهري و روستايي بوده که در اين تعداد کانون شهري و روستايي استان 87 هزار نفر عضو هستند و 34 در طرح ملي فهما به عنوان کانون‌هاي برگزيده انتخاب شدند که بيش از 187 هزار کانون استان به 8کتابخانه مجهز بوده و سهم اروميه در اين مورد 73 باب است که 6 باب به صورت مخزن دار و بقيه بصورت روباز هستند.

 

وي با بيان اينکه مي توان با برنامه ريزي هاي مناسب و اقدامات فرهنگي، فرهنگ کتابخواني را در جامعه و به ويژه در بين جوانان تقويت کرد ادامه داد: کتابخانه هاي مساجد بايد به پر رونق ترين کانون ترويج فرهنگ مطالعه در جامعه تبديل شود.

 

مدير ستاد هماهنگي کانون‌هاي مساجد آذربايجان‌غربي بيان کرد: کانون‌هاي مساجد استان با اجراي طرح‌هاي مختلف در زمينه کتاب وکتابخواني سعي کرده است فعاليت‌هاي پايداري داشته باشد که از جمله آنها مي‌توان به مسابقات کتابخواني، طرح کتابخواني شنبه‌ها با کتاب و دوره‌هاي آموزشي داستان نويسي اشاره کرد.

 

وي با اشاره به اين موضوع که زمينه ثبت اطلاعات دقيق کانون هاي فعال در طرح سامانه ي بچه هاي مسجد وجود دارد، گفت: اين طرح به عنوان يک روند اجرايي عدالت محور و برنامه محور است و انتظار مي رود با ثبت نام تمامي کانون هاي فرهنگي هنري مساجد استان شاهد رشد برنامه هاي فرهنگي و هنري در مساجد باشيم. گفتي است؛ در پايان اين مراسم مديران کانون هاي فرهنگي و هنري و کتابداران به بيان مشکلات خود در اين زمينه پرداختند.