پایگاه اطلاع رسانی (فهما)در استان آذربایجان غربی رونمایی شد
پايگاه اطلاع رساني (فهما)در استان آذربايجان غربي رونمايي شد

پایگاه اطلاع رسانی (فهما)در استان آذربایجان غربی رونمایی شد

برگزاري آيين رونمايي از پايگاه اطلاع رساني (فهما)در استان آذربايجان غربي با حضور حجت الاسلام والمسلمين دکتر ناصر خداياري
شناسه خبر : 11399 تاریخ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۱۴:۴۸

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای فهما در استان آذربایجان غربی، پايگاه اطلاع رساني (فهما)در استان آذربايجان غربي روز یک شنبه ۱۱ خرداد ماه ؛ با حضور حجت الاسلام و المسلمین دکتر «ناصر خدایاری» مدیرکل فرهنگی و ارشاد اسلامی استان و طی کنفرانس تصویری با حجت الاسلام و المسلمین دکتر «حبیب رضا ارزانی» مشاور وزیر و رئیس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور برگزار شد.


 در ادامه این جلسه، حجت الاسلام ناصر خدایاری، مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان‌غربی، کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد را نقطه عطف و آغاز پتانسیل‌های فرهنگی عنوان کرد، افزود: مسجد مکانی مقدس است که علاوه بر عبادت و نیایش به درگاه الهی، از طریق آن می‌توان کلیه حوائج معنوی و دنیوی مردم را برآورده کرد.

وی نقطه آغاز انگیزه آفرینی نوجوانان برای هنر را مساجد عنوان کرد و افزود: نقطه آغاز انگیزه آفرینی در نوجوانان و جوانان برای کارهای هنری و فرهنگی مساجد است و باید با تشویق جوانان و نوجوانان به این سمت شاهد تعالی معنوی در بعد هنر باشیم و ما نیز در این راستا اهتمام ویژه‌ای داریم و تلاش می‌کنیم.

ابن مقام مسئول با تاکید بر اینکه می‌توانیم در ترویج هنرهای اسلامی از ظرفیت مساجد استفاده کنیم تصریح کرد: مساجد بهترین ظرفیت را برای ترویج هنر ایرانی اسلامی دارند و باید از این ظرفیت بسیار خوب برای ترویج هنرهای اسلامی در سطح گسترده استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه کانون های فرهنگی هنری مساجد در محلات بعنوان ارشاد کوچکی برای هدایت در محور مساجد تشکیل شده‌اند، گفت: کانون‌های مساجد فرصتی مغتنم برای مدیران فرهنگی فراهم کرده است و در سایه این کانون‌ها، امروز مسجد که به عنوان یک پایگاه ارزشی در جوامع اسلامی شناخته می‌شود، در اختیار ماست و ما باید از این تریبون برای اشاعه فرهنگ استفاده کنیم.

و در ادامه:مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان غربی  با ثبت نام در زیست بوم سامانه «بچه‌های مسجد» عضو افتخاری کانون فرهنگی هنری عصر ظهور مصلی شهرستان ارومیه شد.