اهدای کتاب به کانون‌های برگزیده (فهما) در استان آذربایجان غربی
اهداي کتاب به کانون‌هاي برگزيده (فهما) در استان آذربايجان غربي

اهدای کتاب به کانون‌های برگزیده (فهما) در استان آذربایجان غربی

حجت‌الاسلام بيگي گفت: در راستاي تقدير از کانون‌هاي برتر استان آذربايجان غربي در رويداد ملي(فهما)، کتاب‌هاي متعددي به ارزش تقريبي بيش از 15ميليون ريال به هر کانون منتخب اهدا شد.
شناسه خبر : 11137 تاریخ انتشار : ۶ خرداد ۱۳۹۹ زمان انتشار :
حجت‌الاسلام «اباذر بیگی» در گفت‌وگو با ستاد ارتباطات رسانه‌ای(فهما) از آذربایجان‌غربی گفت: طرح ملی فهما در راستای ساماندهی کانون‌های مساجد کشوربه‌عنوان یکی از طرح‌های مهم و موثر بود که سال گذشته برای نخستین بار اجرا شد.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد استان آذربایجان‌غربی افزود:  1254 کانون فرهنگی و هنری شهری و روستایی در استان آذربایجان غربی وجود دارد که در این تعداد کانون شهری و روستایی استان 87 هزار نفر عضو هستند و 34 کانوندر طرح ملی فهما به عنوان کانون‌های برگزیده انتخاب شدند.

وی گفت: طرح‌های مختلف در زمینه کتاب وکتابخوانی در کانون های مساجد استان رقم خورده که باعث شده است کانون ها فعالیت‌های پایداری داشته باشد که از جمله آنها می‌توان به مسابقات کتابخوانی، طرح کتابخوانی شنبه‌ها با کتاب و دوره‌های آموزشی داستان نویسی اشاره کرد.
 
این مقام مسئول ادامه داد: به کانون برتر در رویداد 5 کارتن کمک آموزشی، 2 کارتن عمومی و 2 کارتن کودک به ارزش 50 میلیون ریال، به کانون شایسته تقدیر ویژه در رویداد 3 کارتن کمک آموزشی، 2 کارتن عمومی و 2 کارتن کودک به ارزش 40 میلیون ریال، به کانون‌های شایسته تقدیر ویژه در استقرار نظام فهما 3 کارتن کمک آموزشی، 2 کارتن عمومی و 2 کارتن کودک به ارزش 40 میلیون ریال و به کانون‌های شایسته تقدیر در فهما 3 کارتن کمک آموزشی، 1 کارتن عمومی و 1 کارتن کودک به ارزش 30 میلیون ریال اهدا شد.

حجت الاسلام بیگی ادامه داد: همچنین همراه این کتاب‌ها، ستاد کشوری 60 جلد همراه قرآن، 60 جلد منتظران، 60 عنوان صحیفیه سجادیه، 15 جلد نهج البلاغه، 40 عنوان تفسیر همراه، 150 جلد قرآن کریم و 60 جلد قرآن به ترجمه غلامعلی حداد عادل ارسال شده که توزیع این موارد در مناطق محروم و روستایی که تاکنون تلاوت نور دریافت نکرده‌اند در اولویت دریافت قرآن هستند که تعداد اهداء آن بنابر تشخیص ستاد استان بین 10 تا 20 جلد متغیر است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد آذربایجان‌غربی اظهار کرد: ترویج و نهادینه سازی فرهنگ کتاب و کتابخوانی از اهداف و رویکردهای برنامه های کانون‌های فرهنگی هنری مساجد است،که در جامعه یک ضرورت به شمار می‌رود.